Nieuwsbrief

Laat ze zien hoe het moet: communicatiecampagne wil ouders bewustmaken van hun voorbeeldrol

'Ik laat ze zien hoe het moet. Met broccoli en wortels, ja, dan komt het zeker goed.'

Met de campagne 'Laat ze zien hoe het moet' worden ouders op een leuke en luchtige manier bewust gemaakt van hun voorbeeldrol op het vlak van gezond eten en voldoende bewegen. Vlaamse kinderen en jongeren drinken immers te vaak frisdrank, eten te weinig groenten en fruit en zitten te vaak en te lang stil. Vlaams minister van Welzijn, Jo Vandeurzen, is nauw betrokken bij deze campagne. Met het campagneliedje 'broccoli en wortels' sprong Tom Helsen, peter van dit initiatief, mee op de kar. Naast het lied met grappige animatieclip, omvat de campagne ook verrassende radiospots en leuke reportages in Dag Allemaal.

Op www.gezondopvoeden.be kunnen ouders met kinderen van 2 tot 18 jaar terecht voor informatie, tips, advies, filmpjes, interactieve tests en doe-opdrachten rond gezond opvoeden. Ouders worden er gestimuleerd om hun opvoedingsvaardigheden aan te scherpen rond verschillende gezondheidsthema's. Zo vinden ouders er onder andere advies hoe ze kinderen meer bewust kunnen leren omgaan met tv kijken, gamen en het gebruik van smartphone.

Meer informatie op de projectpagina gezond opvoeden. Materialen vind je op www.vigez.be.

 

 

Logo regio's in kaart

Postcode

 

Logo Antwerpen